Lindab sælger flere og flere garageporte til byggemarkeder og trælaster. Det skyldes, at de er gør-det-selv-venlige – og at kunden kan skræddersy sin egen port
Virksomheden Lindab, der blandt andet sælger garageporte til byggemarkeder og trælaster, mærker stigende interesse for sine porte. Tal, der er opgjort til og med juli i år, viser at der i år er solgt 1300 garageporte. Til sammenligning solgte man i 2005 blot 1560 porte på et helt år. Jørgen Luff, der er salgschef i Lindab og varetager kontakten til forhandlerne af porte mener, at der er flere grunde til, at folk har fået øjnene op for virksomhedens garageporte.
- For det første er vores porte meget gør-det-selv-venlige. De er udstyret med en strækfjeder til træksystemet, der er dimensioneret, så den altid passer til porten. Det gør, at hvis man bare har hænderne nogenlunde fornuftigt skruet på, kan man montere porten selv uden problemer, siger han.
Skræddersy din port
Køberne undgår altså at skulle prøve kræfter med montagen af de store torsionsfjedre, som man ser på de fleste garageporte i dag, og det er er en af grundene til, at Lindabs porte appellerer så bredt, mener Jørgen Luff. Der er dog også en anden faktor, der gør, at salget stiger: Lindab har gjort det muligt at skræddersy sin egen port via et program, der ligger til rådighed på internettet.
- Vi har kørt med programmet et stykke tid, men det er mit indtryk at specielt det sidste layout, som vi næsten lige har introduceret, har en god andel i, at flere har fået interesse for vores porte. Her kan man meget detaljeret lege med f.eks. facadefarven på ens hus i forhold til farven på carporten, se, hvordan porten tager sig ud i forskellige størrelser og meget mere. Jeg tror, det tiltaler folk, at de kan få et produkt, der er så skræddersyet, som de nærmest vil have det, siger Jørgen Luff.
Og han forventer kun, at fremtiden bringer endnu flere kunder til garageportene.
- Jeg vil tro, at vi runder et salg på 2800 i år. Min drøm er 3000, men det bliver måske først næste år. Vi kan virkelig mærke, at vi er ved at få et godt fodfæste på markedet, siger han.
Alt i overdækning. Dansk design.